Hoe maak je een succesvolle sponsorcampagne voor je boomgaard met infoborden
23 januari 2023 
6 min. leestijd

Hoe maak je een succesvolle sponsorcampagne voor je boomgaard met infoborden

Infoborden Sponsorcampagnes kunnen een geweldige manier zijn om je boomgaard te promoten, de naamsbekendheid te vergroten en geld te verwerven. Door samen te werken met andere bedrijven kun je een breder publiek bereiken en meer groeimogelijkheden creëren. Met de juiste strategie kunnen sponsorcampagnes je helpen relaties op te bouwen, goodwill te kweken, nieuwe inkomstenstromen te creëren en zelfs toegang te krijgen tot exclusieve bronnen die je kunnen helpen je boomgaard naar een hoger niveau te tillen. succesvolle sponsorcampagne voor je boomgaard met infobordenInitiatief: Hoogstambrigade Beusichem, Grafische vormgeving en fotografie: Suzanne Huijs

De voordelen van een infobord

De voordelen van een infobord informatiebord in je boomgaard en hoe je sponsors daarmee kunt aantrekken

Een informatiebord in je boomgaard is een goede manier om je bezoekers te informeren over het doel van de boomgaard, wat de ontstaansgeschiedenis is, wat er te beleven is en waar je het laatste nieuws, evenementen en activiteiten kunt vinden. Het kan ook worden gebruikt om sponsors aan te trekken die op zoek zijn naar een manier om hun product of dienst te promoten of gewoon goodwill te vergaren bij de mensen in de omgeving.

De toezegging dat de sponsor vermeld wordt op het infobord en dat dit niet, zoals in een krant maar tijdelijk van aard is, maar dat dat de komende 10 jaar positieve bekendheid geeft, kan een belangrijk argument zijn voor een sponsor om met geld over de brug te komen. Het infobord zelf zal je niet alleen helpen om in de toekomst meer sponsors voor andere doelen aan te trekken, maar het zal er ook voor zorgen dat je boomgaard er professioneler en overzichtelijker uitziet en volgende ontwikkelingsstappen in je organisatie makkelijker te zetten zijn.

Een infobord in je terrein is net zoiets als het schrijven van een boek. Zolang het nog in je hoofd zit, zal niemand het zo waarderen dan wanneer je het gepubliceerd hebt. Als je een infobord hebt gemaakt voor je terrein is het officieel en zichtbaar tegelijk. Je kunt er de waarde mee onderstrepen en mensen wijzen op de schoonheid en de waarde om het te behouden.vogelhuisjes voor sponsoring van je project en ledenwerving

Hoe je met kleine naambordjes op vogelhuisjes nieuwe leden en sponsors kunt werven voor aanplant van nieuwe fruitbomen voor je boomgaard.

Een fruitboomgaard kan niet zonder bomen, maar de aanschaf van bomen kost geld en onderhoud en dat kan voorzien worden door het laten sponsoren van de bomen. Daarnaast is het planten van fruitbomen in uw boomgaard een geweldige manier om uw lokale fauna te ondersteunen en een duurzame omgeving te creëren. Maar het kan moeilijk zijn om nieuwe leden en sponsors te werven voor zo'n onderneming.

Gelukkig is er een makkelijke oplossing: kleine naambordjes op vogelhuisjes! Door deze naambordjes aan vogelhuisjes te bevestigen, kunt u potentiële sponsors en leden aantrekken die om het milieu geven, terwijl u ook vogels een veilig toevluchtsoord voor vogels biedt. Dit is een geweldige manier om de missie van uw boomgaard onder de aandacht te brengen en meer mensen te betrekken bij het helpen met het project. succesvolle frames voor sponsoring van informatieborden-1

Iedereen in een dergelijk project is winnaar, want zowel de sponsoren, de Hoogstambrigade Beusichem zelf, als de natuur in en rondom de boomgaard hebben hier voordeel van. Ook niet onbelangrijk om te noemen is dat je hiermee in de toekomst letterlijk en figuurlijk nog jaren lang de vruchten van zal plukken. Win, win, win. Mits je natuurlijk wel een bord va het materiaal PressArt-Plate-UV neemt en niet een stickerbord op een trespa plaat want dan weet je zeker dat je over een paar jaar een verkleurd bord in je terrein hebt staan die daar dan negatieve reclame staat te maken in de vorm van geld verkwisting.

Op de Hoostambrigade Beusichem hebben ze een vernieuwende manier gevonden om de uitdaging aan te gaan om sponsoren te verbinden met hun doelgroep. Ze hebben een groot sponsorbord van PressArt-Plate-UV laten maken met alle sponsorlogo's, evenals kleine roestvrijstalen naamplaatjes op elk vogelhuisje waarop de boomsoort omschreven is. Op de zijkant van ieder vogelhuisje is de vogelnaam van de vogel die daarin graag verblijft en de sponsor van de betreffende boom geschilderd. Dit is wat ons betreft een goed voorbeeld van hoe sponsors succesvol kunnen worden verbonden met hun doelgroep door middel van creatieve marketingstrategieën en hoe je je begroting rond krijgt en de doelen van de boomgaardmissie realiseert.  succesvolle frames voor sponsoring van informatieborden


Over de schrijver
Peter-Pim is de oprichter en eigenaar van PressArt. Hij specialiseert zich al meer dan 30 jaar in het ontwikkelen, produceren en plaatsen van grafische, monkeyproof communicatiemiddelen en design objecten. Hij verzint creatieve wandelconcepten zoals de Klompenpaden, heeft voor Staatsbosbeheer hun nieuwe lijn van frames ontwikkeld, adviseert vele groene en recreatieve organisaties bij hun keuze voor de inrichting van hun terrein rondom infoborden. Zijn bedrijf PressArt levert vele bewegwijzering-oplossingen en materialen die jarenlang goed blijven, optimaal krasvast zijn en ook nog eens duurzaam en milieuvriendelijk. Zijn kracht is een enorme materialen kennis, inventiviteit en binnen korte tijd het oplossen van buitencommunicatie vraagstukken. Neem gerust contact met hem op dat vindt ie leuk.